Archetipas: Vidinis vaikas | Apie Santykius Kitaip

Archetipas: Vidinis vaikas

Vidinis vaikas

 

Pagrindinės savybės

Sveikos psichikos vidinio vaiko būsenoje asmenybė daro tai, ką nori, jeigu tai nekenkia kitiems.
(vidinės asmenybė ribos yra, jos nepažeistos, stabilios ir realiai suvokiamos).
Tai saugios būties ir pilnatvės būsenos, kurias atsinešame iš vaikystės, kaip resursą.
Vidinis vaikas nepriima sprendimų, jis reaguoja.
Noriai rodo, atpažįsta, demonstruoja emocijas, jausmus (laimė, džiaugsmas baimė, liūdesys ar
pyktis). Viskas yra tikra ir turi būti išgyventa.

Sunkumai

Kartais „užstringama“ vidinio vaiko būsenoje, nes neužtenka vidinės energijos resursų darniai keistis
kartu su aplinkybėmis.
Taip pat gali tęstis vaikystėje gautos nuostatos ir draudimai būti savimi, būti vaiku ir leisti sau
demonstruoti emocijas.
Kadangi priimta pozicija, jog aplinka grėsminga yra du priešingi poliai gynybinei pozicijai užimti. Tai
kaprizingo (maištaujančio) arba labai paklusnaus vidinio vaiko išlikimo elgesio modelio strategija.
Kai visur matomos problemos, reikia gintis, su visais kovoti, visiems reikia viską įrodyti – tai maištas.
Kitas kraštutinumas – įgyto bejėgiškumo pozicija, kai demonstruojamas perdėtas paklusnumas ir savo
vidinių bazinių poreikių nepaisymas, ignoravimas.

Teigiama evoliucija
Moka priimti, moka džiaugtis;
Mėgsta ir moka žaisti ir linksmintis;
Nekerštauja ir nekaltina aplinkinių;
Ryškios emocijos.

Neigiama evoliucija
Priežasties- pasekmės dėsnio ignoravimas;
Atsakomybės už savo poelgius ignoravimas;
Kerštavimas ir maištingumas;
Du kraštutinumai:
Neadekvačios emocijos (netramdomas infantilumas)
Jokio žaismingumo ir emocijų demonstravimo.
Arba dideli įnoriai.

 

Praktinis, ūkiškas patarimas
Kaip suprasti, kiek stipriai traumuota viena iš ego būsenų – vidinis vaikas?
Tam vertėtų paanalizuoti, kiek vaikiško mąstymo ir elgesio modelių pasireiškia kiekvieno žmogaus
kasdieniame gyvenime.

Šių modelių pavyzdžiai:
1) Nekantrumas (noras gauti viską, iš karto, čia ir dabar);
2) Nemokėjimas tiesiai ir atvirai išreikšti savo norų ir poreikių.(Psichologinį žaidimą galima
pavadinti: “pats privalai suprasti, o jeigu nesupranti, ar negali man duoti, ko man reikia, be
mano užuominų, tai tuomet man iš viso nieko nereikia”).
3) Nemokėjimas priimti atsisakymo, nesugebėjimas adekvačiai priimti “Ne” (visas elgesys
demonstruoja manipuliacinį norą priversti kitą jaustis kaltu ir/ar atsakingu už tai, jog jo
atsakymas buvo neigiamas).
4) Nemokėjimas pačiam sakyti “Ne” (Poreikis būti geram, visiems patikti ir įtikti, teisintis ir ieškoti
objektyvių priežasčių savo atsisakymui pagrįsti).
5) Baimė suklysti (tame tarpe ir baimė būti dėmesio centre). Bausmės baimė, baimė negauti
meilės ir dėmesio, jeigu būsiu nepatogus, nevertas ar pasielgsiu nederamai.
6) Neišmanymas, negebėjimas atskirti svarbius ir naudingus dalykus nuo antraeilių ir
nereikšmingų. (Visi “apsėdimai” idėjomis, mintimis, neefektyviu elgesiu, noras būti tobulu,
neklystančiu, nepaliaujama praeities analizė, lyginimas savęs su kitais, pavydas, perdėta
konkurencija visur su visais, dėl visko, gobšumas (nemokėjimas dalintis, informacija, dėmesiu,
atjauta ir t.t.) nemokėjimas įvertinti ir pasirinkti prioritetus, baimė ką nors praleisti, kur nors
nespėti).
7) Primetimas kitiems atsakomybės už savo asmenines būsenas ir emocijas (jis (kitas žmogus)
mane suerzino, įžeidė, įskaudino. Aš noriu, kad jis (kitas žmogus) suprastų, padarytų,
pasikeistų ir t.t.). Troškimas pakeisti kitus ir pasaulį aplinkui, kad jie taptų mažiau grėsmingi
asmeniniam vidiniam vaikui.
8) Nemokėjimas priimti kitus tokiais, kokie jie yra ir nemokėjimas atleisti ir suprasti.
9) Reikalavimai ir grasinimai (jis (kitas žmogus) privalo).
10) Kitų žmonių poreikių ir jausmų ignoravimas. Vaikiško egocentrizmo (aš noriu ir tai turi būti
svarbiausia) kova su kitų žmonių vidinio vaiko egocentrizmu.
11) “Tikėjimas stebuklais”. Kitų žmonių ir/ar jų sugebėjimų ir savybių pervertinimas idealizavimas
(susižavėjimas, etikečių kabinimas, fanatizmas, garbinimas, kopijavimas ir t.t.).
12) Nesugebėjimas įvertinti ir įžvelgti pasekmes, skaitytis su jomis ir prisiimti pasvertą
atsakomybę sau.
13) Netramdomi, gaivališki emocijų proveržiai (įniršis, pyktis, nuoskauda, kerštas, pavydas,
manipuliacijos ir apsimetinėjimas) negebėjimas įvertinti skirtumo tarp emocijų adekvataus
demonstravimo (buvimo, priėmimo, išgyvenimo, suvokimo ir paleidimo) ir perdėtos vaikiškos
dramos.
14) Polinkis daryti globalias išvadas ir apibendrinimus (daugiau niekada gyvenime, nuo šiol
visada, pažadu ir t.t.)
15) Nemokėjimas bendrauti kaip lygus su lygiu, didelis pagyrimų poreikis ir užuojautos iš šalies.
16) Nemokėjimas būti vienatvėje.

Kaip išgirsti savo traumuotą vidinį vaiką ir padėti jam išgyti:
Pats pirmas žingsnis: pripažinti sau, jog tai yra tiesa. Be kaltinimų, pasiteisinimų, perdėtų dramų,
manipuliacijų ar kitų gynimosi mechanizmų leisti sau išjausti visas emocijas. Nepulti konfliktuoti su
savimi ar aplinkiniais, o tiesiog pabandyti leisti sau išgyventi visus vidinio vaiko jausmus.
Antras žingsnis: pradėti stebėti save, savo elgesį, reakcijas ir atpažinti jose vidinio vaiko dramą.
Trečias žingsnis: išmokti sau užduoti kelis nesudėtingus klausimus:
 Kas iš viso čia dabar vyksta?
 Ką aš dabar darau?
 Ką aš dabar galvoju?
 Ką aš dabar jaučiu?
 Kaip aš dabar kvėpuoju?
Ir po to, kai atsakymus priimsite, paklausti savęs:
 O ką aš iš tiesų noriu daryti?

 Ką galvoti?
 Kaip jaustis?
 Kaip kvėpuoti?
Ketvirtas žingsnis: Nustebinti ir nudžiuginti savo vidinį vaiką padarant kažką, ko sau neleidote ilgą
laiką padaryti. T.y. nueiti kažkur, kur senai norėjote, bet vis nerasdavote laiko. Nusipirkti sau tai, ko
išties norite. Paskambinti, pakviesti, pabendrauti su tuo, su kuo norėjote, bet sau neleidote. Ir leisti sau
išgyventi tas emocijas ir potyrius, kaip vaikui, atvirai, nuoširdžiai ir džiaugsmingai.

Tęsti pažintį su vidiniu vaiku galite savarankiškai, stebint aplinką aplink save ir save aplinkoje. Arba
ateiti į ASK vakaro praktinį užsiėmimą ir pabandyti draugiškoje aplinkoje rasti sau rūpimus atsakymus.

 

ASK VAKARAI

Tai 2,5  val. (nuo 18:30 iki 21 val)  grupinis patyriminis vakaro užsiėmimas. Pirmojo susitikimo metu bus:

  • trumpas įvadas apie archetipus ir vidinė pažintis su Valdovu/valdove per meditaciją į apleistą pilį
  • po jos  simbolių aptarimas ir klausimų apie tai, ką pamatėte, aptarimas. Transformacija ir integravimas per praktiką į kasdienio elgesio modelį.

Nauda

Pokyčiai prasideda ne tada kai kažką sužinome, o tada, kai pajaučiame, kad tai mums naudinga – kai suteikiame prasmę. Čia erdvė, kurioje gido vedini surasite savo atsakymus ir juos išgyvensite.

 

Jeigu domina ir norėtumėte sužinoti apie užsiėmimo kainą, tikslią vietą,

REGISTRUOKITĖS čia -> goo.gl/forms/lBbxrvgPWeCxRmWj1

Dalyvio mokestis mokamas čia -> tickets.paysera.com/ask-vakarai

 

Vakaro užsiėmimai vyks kartą ar kelis kartus į mėnesį ir juos ves Neringa Mikalauskaitė.

 

Neringa Mikalauskaitė

Koučingo specialistė.

Oficiali, Praktinės psichoterapijos centro prie Inovacinių Psichotechnologijų Instituto (Maskva), atstovė.

Autorinio profesinio sertifikato, suteikiančio teisę konsultacinėje veikloje naudotis Integralinio neuroprogramavimo metodu, turėtoja.

Kvalifikaciniai sertifikatai. NLPt (Neuro-lingvistinės psichoterapijos) meistrė;

Profesionali koučingo specialsitė (ICU);

NLP meistrė (Jhon Macani akademija);

NLP praktikas (Richard Bandler mokykla);

Socialisnės panoramos konsultantė (Lukas Derks metodas)

Neringa sako: „mėgstu savo darbą, nes jis padeda žmonėms rasti jiems reikalingus atsakymus.“

You may also like...

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *